הכרות עם עיירות בצפון איטליה

נעים מאד, צפון איטליה הוא אזור מופלא שבו ערים קטנות ומספר רב של עיירות שלהן ארכיטקטורה ייחודית והיסטוריה עשירה. הנופים הקסומים באזור מפגישים את המטיילים עם האלפים האיטלקיים. אם אתם חושבים על טיול בחלקה הצפוני של איטליה כדאי לכם לייחד זמן לעיירות הייחודיות הללו. שווה בהחלט לבקר ולנשום את ההווי המקומי.

כל מטייל שטייל בעולם וטס בין ארצות שונות, החל מטיסות לפיליפינים ועד טיסות להודו, יודע להגיד שהאווירה שחווים בצפון איטליה היא מיוחדת במינה. אווירה שמשרה תחושת התפעלות אינסופית מתעצומות הטבע וגם האווירה החמה של האנשים המקומיים מוסיפה לתחושת החוויה הייחודית.

הבה נכיר את העיירות השונות בצפון איטליה

  • ברגמו – במרחק של כארבעים ק”מ ממילאנו ממוקמת העיירה ברגמו. העיירה נמצאת לא רחוק ממורדות האלפים. היא בנויה באזור של העיר הקדומה Bergomum. עיר זו ידועה הייתה כיישוב שבטי שבה התגוררו בשנות השיא כעשרת אלפים תושבים. עיירה זו טומנת בחובה היסטוריה רבת שנים בתחום המוסיקה. העיר מחולקת לשני חלקים; העיר העליונה והעיר התחתית. העיר העליונה מוקפת חומות שניצבות במקום כבר מאז המאה השבע עשרה. כמו כן יש בה אתרים היסטוריים כמו הכיכר הישנה ועוד. החלק המתקדם והעכשווי של העיר נמצא בעיר התחתית. שם ניתן למצוא מרכזי קניות ומגוון אטרקציות מלהיבות.

ברגמו שבאיטליה

  • ברשיה – עיר נוספת הנמצאת בסמיכות למורדות האלפים הוא ברשיה. עיר זו ידועה בכינויה “לביאה של איטליה” וזאת מחמת העובדה שהיא הצליחה לשרוד עשרה ימים של מרד בממשל האוסטרי. עיר זו ממוקמת בסמיכות לאגם גארדה, והיא מושכת אליה מספר רב של תיירים מכל העולם. בעיר יש מזרקות מרשימות ומבנים בעלי ארכיטקטורה מיוחדת במינה.
  • מודנה – עיר עתיקה שהייתה ידועה בשנים עברו בגין היותה מקום המושב של הארכיבישוף. כיום המהות של העיר שונה, ויש בה מפעלים של מכוניות ספורט; פרארי, מזראטי, למבורגיני ועוד. ידועה עיר זו גם בייצור החומץ וכן בפן הקולינארי. בעיר זו ניתן לראות את הקתדרלה וכן מגדל פעמונים שהם אתרי מורשת של אונסק”ו. בעיר זו נמצא ארמון הדוכס שנבנה במאה השבע עשרה. בעיר זו יש גם בית כנסת שנבנה ע”י הקהילה היהודית במודנה. סמוך לכיכר השוק פועל שוק אלביני.
  • מונזה – העיר הזו מוכרת הודות למרוצי המכוניות הנערכות בה – גראנד פרי. כמו כן קיים בעיר פארק עירוני הנחשב לאחד מהגדולים ביותר באירופה. בעיר זו ניתן לראות את הקתדרלה על שם סנט ג’ון.

טורינו שבאיטליה

  • טורינו – אחת הערים המרכזיות ביותר בצפון איטליה זו טורינו. העיר נמצאת על הגדה של נהר הפו, והיא מוקפת בהרי האלפים האיטלקיים. זו עיר פורחת ומפותחת מאוד הן מבחינה אדריכלית והן בהיבט הטכנולוגי. גם לעיר זו היסטוריה רבת אנפין. את זה ניתן לחוש במוזיאונים, בגלריות ובבתי כנסת הקיימים בעיר. בעיר זו ניתן לבקר במוזיאון המצרי שמציג מוצגים בתחומי הארכיאולוגיה והאנתרופולוגיה. בעיר מספר קתדרלות וכנסייה עירונית. גם מי שמחפש טבע וצמחיה יוכל למצוא בעיר זו את מבוקשו. וזאת בפארקים המקומיים בהם יש צמחיה ומתקנים.
  • ורונה – מוקד תיירות מרכזי בצפון איטליה הוא ורונה. זו עיר בעלת מורשת ייחודית של אמנות. מתקיימים בעיר זו ירידים, מופעים ועוד. לעיר זו מבנה אורבני וארכיטקטורה ייחודית. העיר הזו עברה כברת דרך משמעותית מאוד במהלך השנים. במהלכה היא עברה מידיו של נפוליאון לידי האוסטרים. אך לאחר מלחמת שש השבועות חזרה ורונה להיות חלק בלתי נפרד מאיטליה.
  • גנואה – עיר נמל חשובה הנחשבת גם לבירתה של הפרובינציה. בעיר יש עושר אומנותי בתחומים שונים; מוזיקה, גסטרונומיה, ארכיטקטורה ועוד. לא בכדי היא קיבלה את התואר בירת האמנות של האיחוד האירופאי. בעיר מוזיאונים, נמל, אקווריום גדול, מגדלור, ומספר רב של פארקים.
  • צפון איטליה הוא אזור עשיר שיש הרבה מה לעשות בו. תכנון מוקפד של הטיול יאפשר לנו לנצל כל רגע ולהספיק כמה שיותר!

אם זה הביקור הראשון שלכם באיטליה, מומלץ שתגיעו בפעם הראשונה לרומא, העיר המרכזית של האיטלקים. בעזרת סיור איכותי ומקצועי תכירו את הסודות הקטנים של החיים הגדולים